Sunday, February 14, 2010

Renungi Kebesaran Allah

Seorang sahabat bernama Noor Ariffin Baharudin mengirimkan tiga foto menarik untuk kita renungi bersama kebesaraan kekuasaan Allah.Foto matahari terbenam dirakam di bukit kepayang Kuari Kg. Awah manakala gambar awan di jalan raya Jengka 18.

Bila kita membaca dan merenungi ayat-ayat al-Quran atau ayat-ayat Allah yang berupa alam yamg luas terbentang serta isi-isinya sampai kita merasakan kehebatan kebesaran keagungan Allah Rabbul Jalil apa lagi sampai ke tahap mengeluarkan airmata keinsafan, surah Ali Imran ayat 190-191 yang bermaksud:

“Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal iaitu orang-orang mengingati Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi seraya berkata Ya Tuhan kami tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia. Maha Suci Engkau maka peliharalah kami dari api neraka”.

Hanya mereka yang keras hatinya saja tidak mahu mengakui hakikat itu.
Didiklah hati yang sentiasa mencintai dunia ini agar sedar kita akan mati dan berhadapan dengan mahkamah Allah.Segala yang kita lakukan diatas dunia ini akan dibalas samada syurga atau Neraka..



No comments: