Monday, July 13, 2009

SEORANG DIRI BERMOTOSIKAL SEJAUH 300KM UNTUK KE PRK MU

Semalam 'mak wok'bergegas berjumpa saya ketika bertemu semasa hendak mengerjakan solat maghrib di masjid AtTaqwa Kg. awah.Dia bertanya tentang anaknya Hasbullah atau panggilan glamournya 'capet'yang pergi ke PRK MU menaiki motor dengan siapa.aku agak terkejut mendengar pertanyaan itu hanya menjawab,mungkin 2 orang, bersama kawannya Nordin (nit).

Sebenarnya nit ada memberitahu yang dia berhasrat pergi semula ke Manik Urai dengan menaiki motosikal bersama capet.Jadi pertanyaan mak wok itu tidaklah mengundang rasa bimbang di hati.Rupa-rupanya nit tidak jadi pergi,Hasbullah ke Manik Urai seorang diri bermotosikal bertolak sekitar jam 5.00ptg.Jam 8.00 saya menaliponnya dia sedang berhenti disurau dekat Gua Musang.Saya hanya berpesan kalau letih berihatlah dulu jangan memandu juga.

Apa yang menarik yang hendak dikongsi ialah tentang semangat Jihad yang ada dalam diri pemuda-pemuda ini.Sebenarnya PAS Maran telah menghantar mereka bertugas ke MU sejak 1.7.2009 lagi.Beliau balik pada hari ahad 11.7.09 hanya untuk menghadiri temuduga di Kuala Lumpur pada hari Isnin 12.7.09 dan bertolak semula ke manik urai seorang diri dengan motosikal yang jaraknya hampir 300km.Hebat juga bukan..

Nit,Capet dan Gedang berkampung di Manik Urai


PRK manik Urai benar-benar menonjolkan semangat jihad petugas Maran,baik pemuda dan Muslimat.6 petugas muslimatnya hanya menaiki kereta api untuk menyempurnakan tugasan yang diamanahkan.

Tahniah kepada Hj Mohd Nor serta petugas-petugas yang hingga kini sedang berjuang di medan jihad PRK Manik Urai ..Ya Allah berilah kemenangan kepada kami dengan keikhlasan petugas-petugas kami berjuang..amin ya Rabbi..

No comments: