Sunday, January 10, 2010

Rumah Aktivis PASTI TERBAKAR.

Sdr Mustafa menitiskan air mata dan memeluk Ramli ketika rombongan PAS Maran sampai.

Puan Lawiyah Ali Timbalan Ketua Muslimat PAS Maran serta Puan Sakinah Ab Kadir Ketua Nisa Maran menziarahi isteri Mustafa yang menumpang dirumah jiran.

Keperihatinan Pegawai Daerah Maran(Berjeket Hitam) yang menziarahi sdr Mustafa diawal pagi kebakaran lagi wajar dijadikan contoh kepada semua kakitangan dalam Daerah Maran lebih -lebih lagi wakil rakyat Luit..yang belum muncul hingga ke petang.

Wakil Pemuda PAS Negeri Us Khairul Azmi menyampaikan sumbangan.
PAS Maran menyampaikan sumbangan Wang,pakaian,makanan,dapur gas serta menguruskan penempatan sementara untuk Mustafa dan keluarga.


Tinggal sehelai sepinggang,begitulah ujian yang menimpa aktivis PASTI Maran En. Mustafa Ismail 35Th.Rumahnya hangus semua sekali dalam satu kebakaran awal pagi ahad.Beliau yang menetap di Kampung Chedong barhampiran bandar Maran.

Menurut En Mustafa kejadian berlaku lebih kurang jam 5pagi ketika beliau dan keluarga sedang tidur.Bayang-bayang merah yang dilihat diatas syiling rumah seolah-olah beliau sedang bermimpi rupa-rupanya adalah api yang sedang marak membakar katanya.

Walaubagaimanapun beliau bersyukur kepada Allah kerana beliau,isteri serta tujuh orang anaknya sempat diselamatkan dan tiada kecederaan yang berlaku.

1 comment:

abgBro said...

semoga sdr mus dan keluarga brsabar dgn ujian ini...amin

~tuan gambo yg atas sekali tu mahal btui nilai nye...sape camera man nye?

~tuan nnti klu boleh mintak no acc mus bleh letak dkat blog..tq