Sunday, January 3, 2010

Rakyat semakin bimbang..

Islam datang membawa rahmat kepada sekalian alam.Segala peraturan dan hukum hakam jika dilaksana akan menyelamatkan semua manusia.Suasana aman dan damai dan penuh berkat pasti akan wujud.

Apabila Ajaran Islam ditinggalkan keadaan sebaliknya akan berlaku.Pembunuhan ,rogol ,salah guna kuasa,rompak curi dan segala macam kezaliman telah dan akan berlaku.Rakyat sebenarnaya hidup dalam ketakutan bimbang keselamatan diri, anak-anak, rumah, harta dan sebagainya.

Betapa besarnya dosa mereka yang diberi kuasa tidak melaksanakan amanah menurut perintah Allah.

Coret 1,

-Hari sabtu saya berkesempatan menghadiri majlis Doa selamat dirumah makda (********),seorang armalah yang tinggal bersama anak perempuan.Anak lelakinya saudara (*****) menyampaikan undangan tersebut.

-Saudara (*****) dalam ucapannya di majlis tersebut pagi itu menjelaskan tujuan menjemput saudara mara dan sahabat handai adalah untuk bersama berdoa agar ibu dan adiknya yang tinggal dikampung terhindar bahaya akibat daripada kejadian pecah rumah dan samun.Beliau juga memaklumkan rumahnya baru dimasuki pencuri semasa ketiadaan ibunya.

-Saya terkejut juga kerana sewaktu dia mengundang saya tidak pula dinyatakan tujuan majlis tersebut.Saya sangat bersempati dengan keadaan yang menimpanya,dapat saya gambarkan kebimbangan terhadap keselamatan ibu dan adiknya kerana beliau berkerja di Kuala Lumpur.

No comments: